Fysträningen startar 2 maj !!!

Inlagd: 26 april 2011, kl 20:57

Alla J20 spelare tränar fys under våren tillsammans med J18. Måndag, tisdag och torsdagar blir dagarna som vi tränar.

Klicka på "Läs mer" för mer info.


Hockey är en av världens kanske mest fysiskt krävande sporter där de viktigaste fysiska egenskaperna;
Styrka-Snabbhet-Rörlighet-Balans-Motorik-Spänst-Uthållighet
ofta används i kombination med varandra. Utöver detta krävs spelintelligens som inte får påverkas av brister i fysisk kunskap.

Att bygga upp ett förråd av detta kräver tid och energi men är en förutsättning för att kunna njuta av den bästa tiden av säsongen, matchsäsongen!
För att kunna njuta så mycket som möjligt av matcherna kommande säsong startar fysträningen måndagen den 2 maj och pågår fram till midsommar med tre fyspass i veckan. Vi kommer att träna intill Skarpängsskolans grusplan på de stora gräsytorna måndag, tisdag och torsdag.
Träningen kommer att vara mycket varierande och innehålla allt ifrån hockeyanpassade bollspel till backträning och olika fysbanor.
Av erfarenhet vet jag att det är otroligt viktigt att vara med från början och att ”hålla ut” de första fem träningspassen som kommer att kännas mer tunga än roliga men om Du har tillräckligt med vilja och rätt inställning kommer Du att börja längta efter träningsdagarna redan efter ett par veckor. Naturligtvis kommer träningsintensiteten att öka allt eftersom vilket är ytterligare en god anledning till att vara med från start.
De som tidigare säsonger tränat på bra under dessa fyspass vet att vi kommer ha mycket roligt tillsammans samtidigt som muskelmassan och uthålligheten ökar. I och med att målsättningen för J18 är att avancera i seriesystemet kommer även fysträningen att snäppas upp mot tidigare år.
De flesta av Er har kanske inte som mål att nå Elitserien men Ni kommer garanterat att ha mycket kul med världens roligaste sport när Ni kommer väl förberedda till hockeyns ”julafton” dvs matcherna.
För Er som håller på med någon annan sport också rekomenderar jag att köra på för fullt med den men inte helt utebli från hockeyfysen utan delta åtminstone en till två gånger per vecka eftersom det är många muskelgrupper som inte tränas i andra sporter och för att ”hålla ihop gänget”.
Träningarna har valts att läggas på vardagar så att Ni även ska hinna med landställen, familj, flickvänner etc på helgerna.
Varje träningstillfälle kommer att vara ca en och en halv till två timmar långt och vanliga fyskläder samt fylld vattenflaska skall medtagas. Övrig utrustning finns på plats.


Tillbaka
Tjäna pengar-katalogen

E-postlista


Meddela mig vid...
Gästboksinlägg
Utskick
Nyhet
Resultat

Information
Senast uppdaterad
2016-03-09
Besökare
154211
Genereringstid
0,0332 sekunder