Gästbok



Nytt inlägg | fet kursiv | | Namn: |

Veronica L | 2018-11-22 17:02:55
Om du har tänkt handla något via nätet så kan det vara läge att kolla in Sponsorhuset. Det du handlar genom den sidan ger bonus till föreningskassan.

Den här infon har kommit idag:
Fredagen den 23 November är det Black Friday!
Har du inte provat handla via Sponsorhuset än så är detta ett perfekt tillfälle! Passa på att fynda dina julklappar redan nu. Både du och Brattby-Gubböle IF får pengar tillbaka när du handlar via Sponsorhuset.


Läs mer och se vilka erbjudanden som finns här: www.sponsorhuset.se/brattby/rea-kampanjer
Sonia | 2018-11-20 13:32:28
Filen heter ”Syftet med månadsgrupperna”, fel av mej.
Sonia | 2018-11-20 09:47:40
Inget ont som inte har något gott med sej! Nu har många fått ventilera sina åsikter, även om som sagt inte gästboken är till för just det.
Jag vill att alla nyinflyttade och de som är tveksamma till vad man gör i bygdegårdsgrupperna går in här till vänster på "Bilder och filer" och läser "Syftet med bygdegårdsgrupperna". Sen välkomnar vi styrelsens och övrigas spelregler.
Alla synpunkter är bra synpunkter!
Veronica | 2018-11-19 22:23:07
Styrelsen kommer att ta upp Annas förslag om att fastställa spelregler för gästboken vid nästa möte den 28 november. Om du har synpunkter på hur de spelreglerna ska se ut så är du välkommen att kontakta någon av oss i styrelsen via mejl eller telefon. Kontaktuppgifterna hittar ni som vanligt på hemsidan.
Anna Holm | 2018-11-19 07:09:14
Tack för ett trevligt AW i fredags! När det gäller de negativa kommentarerna och synpunkterna tycker jag det är beklagligt att de ska framföras offentligt i detta forum dolt bakom en ”grupp”. Det är på sin plats att spelregel för detta forum tydliggörs. Så här tycker jag: Klagomål och negativa synpunkter bör tas med den/de som det berör i första hand. Finns behov av allmän information i nästa steg så är det styrelsens uppdrag, att tex klargöra och påminna om rutiner för städning. Vi ska värna om ett positivt bemötande och respekt mot varandra som bybor där alla känner alla. Ser fram emot nya trevliga arrangemang för oss bybor!
Novembergruppen | 2018-11-18 23:17:53
Vad trevligt att det verkar ha blivit en uppskattad afterwork i bygdegården i fredags. Vi i novembergruppen ber om ursäkt för om några tagit illa vid sig efter våra påpekanden om städningen och städ-läget i bygdegården. Men då vi nog missförstått omfattningen av den städning som skulle göras av månadsgruppen denna gång, det dessutom var väldigt smutsigt i lokalerna och när diskmaskinen stod icke fungerande blev det för mycket och irritation och stress uppstod. Det kan ha uppfattats gnälligt och som om vi var lata och inte intresserade av att dra vårt strå till stacken med städningen men vi hade nog missuppfattat vad som förväntades av oss helt enkelt.

Ja, det hade varit bra om man lämnat en lapp eller ringt oss om de problem man haft med diskmaskinen. Vanligtvis brukar man inte heller lämna pant och disk till månadsgrupperna att ta rätt på. Bara några önskemål från oss som tog vid efter festen. Men stort tack och bra arrangerat i övrigt!
Daniel | 2018-11-18 21:29:25
Tack för ett trevligt initiativ och god mat på fredagens After work.
/Daniel och Melker.
Yngve | 2018-11-18 16:24:23
Jag är och arbetar med diskmaskinen på Bygdegården och skulle vilja veta vad städgruppen gjorde med den när dom arbetade i 1,5 Tim för att få ordning på den. Det är så att den är lika nu som när vi lämnade den skulle vara glad om jag kunde få ett svar innan det beställs servic det kanske är ett lätt fel.
Veronica & Peder | 2018-11-18 01:45:32
Under lördagen hade vi tänkt lägga ut ett tack till alla som lagt ner massor av arbete på att ordna en pubafton/tacofest i byn. Det är ju inte allt för ofta vi får till sådana arrangemang. Så här kommer nu ett särskilt tack till Brattby Jaktlag som sponsrat med all köttfärs, tack till Oktobergruppen som gjorde en grym insats i baren och tack Novembergruppen för städning under lördagen. 82 matbiljetter räknade vi ihop till och sedan dök det även upp flera personer senare på kvällen till själva pubafton. Vi har inte räknat ihop alla kvitton men kan redan nu säga att det blir en bra intäkt till föreningskassan.

Vi hann inte riktigt med att formulera det där tacket tidigare idag och lägga ut det då vi (tillsammans med Bosse) var en timme på bygdegården vid 10 och plockade undan allt som stod på borden i pubrummet, tömde kylar, bar ner ett par skålar och några glas till köket (den disk som stod kvar i pubrummet). Efter det har vi varit upptagna hela dagen och kvällen och just kommit hem och får läsa inlägget från Novembergruppen.

Vi vill klargöra några saker ang tacofesten. Och de här svaren får givetvis stå för oss två och inte styrelsen i stort.
1. Det är tråkigt att det läcker ut öl ur en pantsäck men vi som brukar ordna fester, ex cykelfest, vet att det tyvärr är sånt som händer.
2. Det finns ingen pubgrupp, det är styrelsen som står bakom arrangemanget. För att vi i styrelsen som redan har lagt mycket arbete på detta och annat som ligger inom vårt uppdrag skulle få avlastning så tog vi upp på ett styrelsemöte att vi skulle tillfråga månadsgrupperna om de kunde hjälpa oss med baren respektive att städa dagen efter.
3. Vi har missat i överlämningen att tala om att det var problem med diskmaskinen, det ber vi om ursäkt för. Dock är det inte styrelsens fel att diskmaskinen är trasig..... Supporten kontaktades under fredagen då även vi förstås hade problem med disken. Däremot var det så lite disk kvar till lördagen att vi antog att det skulle gå bra att handdiska. (Borde inte ha tagit mer än 15 minuter).
4. Matrester och utspilld dryck är inte så trevligt, vi vet, men det är tyvärr något som händer när över 80 pers är i en lokal. Vis av erfarenhet från många festarrangemang, senast från cykelfesten, så är det helt enkelt något man får räkna med när man städar. Om lokalen skulle vara fri från matrester och utspilld dryck innan Novembergruppen kom hade det inneburit att vi i styrelsen ändå hade fått torka golv etc. och det var just det vi hoppades få avlastning med. Vi hade plockat bort alla bord och stolar, samlat ihop alla burkar vi kunde hitta, samlat ihop all disk (vi i styrelsen diskade givetvis allt vi kom åt under festkvällen). Ja, kort sagt försökte vi plocka undan så mycket vi kunde utan att torka bord i pubrummet och torka golven för att underlätta för städgruppen.

Vi (Peder och Veronica) blev väldigt ledsna över Novembergruppens missnöje då vi (tillsammans med många andra) har lagt mycket tid på planering, handla, duka, laga mat, diska, plocka undan m.m. Intresset för att överhuvudtaget fortsätta lägga tid på styrelsen och föreningsaktiviteter upphör tyvärr när man får negativ respons på det här sättet. Särskilt när responsen görs som ett offentligt inlägg till alla som följer gästboken. Det hade kanske gått att framföra detta direkt till styrelsen istället? Men eftersom det redan är offentligt så svarar vi i samma forum.

Vi vill i alla avsluta med en förhoppning om att ni som deltog under kvällen hade trevligt, vi själva upplevde att arrangemanget blev lyckat och att det var väldigt god stämning hela kvällen. Extra roligt att se så många nya ansikten! Så får vi se när någon tar initiativ till att ordna något liknande nästa gång, det ser vi väldigt mycket fram emot att gå på.
Novembergruppen | 2018-11-17 22:46:43
Här kommer ett tråkigt men viktigt meddelande:

I dag skulle vi i novembergruppen städa efter gårdagens tacofest. Vad som mötte oss när vi kom till bygdegården var en trasig öl-burks-säck från gårdagens partaj som hade läckt ut en stor pöl med öl på golvet nere i köket som vi fick skura upp. Det var matrester på golvet, på alla köksbänkar och i pubrummet chips över allt samt utspilld öl och dricka på bord och bardisk. Diskmaskinen var full med gammalt diskvatten från gårdagen och matrester samt bottenventilen tät. Ett felmeddelande gjorde att vi var tvungna att koppla lös slangen i botten och tömma ut ca 10 hinkar med gammalt äckligt diskvatten för att få maskinen att börja fungera igen. Sedan kunde vi diska upp de glas och skålar etc som pubgruppen lämnat kvar till oss. Det tog 1,5 timme från en av oss fem personer i månadsgruppen att få ordning på diskmaskinen.
Sedan var bygdeården i uruselt städ-skick i övrigt och det är inte troligt att golven blivit ordentligt torkade sista månaderna. Dammlurvar låg längs listerna på golven och i trappen upp till bygdegården var det ordentligt grusigt. Toalettstolarna var så dammiga att porslinet inte kan ha varit dammtorkat på ett halvår ungefär. Det fanns bruna fläckar på det vita kaklet i badrummen som var svåra att skura bort och alla rör etc är ordentligt dammiga längs golv och utmed väggar. Nere i gymnastiksalen var det också väldigt smutsigt på golv och under bänkarna.

Vi tänker så här:
1) Vi i månadsgruppen hade lovat att städa ytorna (golven) i bygdegården efter tacofesten men inte städa upp efter partajet, detta får man ordna bättre nästa gång och eventuellt får pubgruppen utse en städgrupp som ser till att disk är undanröjd och matrester bortplockade samt diskmaskinen i ordning efter sig! Det är inte månadsgruppens ansvar!!!
2) Vi behöver alla i våra månadsgrupper se till att vi gör en liten extra insats när vi slutstädar vår månad så att man inte lämnar lite skit efter sig hela tiden till nästa månadsgrupp, då blir det i slutändan rejält ingrott och skitigt i vår fina bygdegård vilket ju är väldigt väldigt tråkigt för oss alla som är där!
Nästa sida »


Foosball   |  Biljardbord   |  Biljard   |  Bordtennisbord

Skapad av Lagsidan.se   |   Lägg till Favoriter   |   Gör till Startsida   |   Atom & RSS
Tjäna pengar-katalogen

E-postlista


Meddela mig vid...
Gästboksinlägg
Utskick
Nyhet

Information
Senast uppdaterad
2018-11-28
Besökare
63827
Genereringstid
0,0625 sekunder